on karma and social organization
[...] Buddha was deeply averse to the use of the theory of karma for creating castes, and insisted that all humans have equal capacity for attaining liberation, in part by at first accepting karma, then finally seeing its lack of inherent existence.[...]
Certainly Buddhist societies are not above distorting their own doctrines in order to maintain social control, but this is not the fault of the Buddha or the doctrine. On the other hand, Buddhist monasteries are often wonderfully anarchical and democratic in structure, and their precepts enforce a communal way of life that puts the best social theories of the West to shame.[...]
2 Comments:
E faz um favor à natureza Galinhas, nunca mistures Nitschze com a filosofia budista, se o fizeres és um blasfemo, e um ser perdido no mundo.
Deus tenha compaixão de ti, te ilumine, de tê amor, paz,justiça felicidade e saúde...
Fica em paz Deus te abençoes
galinhas?
deves estar a confundir com a D. Galinha que é um(a) outro(a) bloguista.
Tens graves problemas mentais, deves sabê-lo, pela tua agressividade perfeitamente infantil e feminóide.
estás na adolescência ou na puberdade? ainda não disseste.
fechaste os teus comentários, e esreves mal cobarde, e não "covarde".
sim sou blasfemo, e com muito prazer.
Deus? qual deus? Yavé?
estás a misturar budismo com judaico-cristianismo?
não és blasfemo, és simplesmente um pobre diabo.
pelos vistos gostas mesmo do samsara porque acabaste de gerar uma data de karma desnecessáriamente com essa agressividade invejosa e infantil.
vai-te foder.
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